Vonken en vuur

Elk jaar logeert er een scouts- of chirogroep in de grote wei recht tegenover onze deur. En het moet even gezegd, dit jaar is het echt de eerste keer dat dat zo goed meevalt! * Wij brengen alle dagen hun post (die komt bij ons in de bus aan), en het zijn echt sympathieke mensen.

Vorige week al kwamen ze vragen of wij hen niet konden helpen aan een beetje hout voor hun kampvuurtje de laatste avond.  “Hebben jullie veel nodig?” vroegen wij ons af. “Bwa ja, het is toch de bedoeling dat het effe blijft branden.” was het antwoord. Enfin, wij zorgden dus voor wat oude houten bakken en palletten, en zelf gingen ze nog op zoek achter takken en zo in het bos.

Gisteren was het zover, hun kampvuurTJE. Spectaculair, is wel het minste dat ik kon zeggen…

* Ik herinner mij onder andere vorig jaar nachtenlang muziek en lawaai tot een uur of 4 à 5 ’s nachts. Geen probleem voor een keer, maar na een 6-tel nachten op rij hadden we het toen wel gehad!

2 gedachtes over “Vonken en vuur

  1. Ik ben hier terecht gekomen via die awards en ben meteen gecharmeerd door dit stukje. Het moet leuk zijn (als het een rustige scouts is) om zo al die jongeren bezig te zien, constant een beetje vakantiegevoel niet?
    Ook ben ik wel onder de indruk dat jullie dochtertje al zo frans kan, ik vind dat knap, tweetalige kindjes. Zeker een voordeel voor later.
    En ook proficiat met jullie zwangerschap!

Geef een reactie

