Met rasse schreden

Al 25 weken ver ben ik vandaag. Dit gaat zo hard, niet te geloven. Het zal rap februari zijn!

Toen ik zwanger was van Amélie, was ik 2 maanden (een luxe, ik weet het) voor de uitgerekende datum al thuis (met dank aan de grote vakantie 🙂 ). Omdat ik zo hard uitkeek naar die vakantie had ik toen het gevoel alsof ze nu wel elk moment kon gaan komen. Maar uiteindelijk is ze toch braaf blijven zitten tot 1 week voor de uitgerekende datum. Maar die 2 maanden “rust” waren toen wel welkom. Ze gaven mij de tijd om flink te rusten, om de geboortekaartjes af te werken, en om er voor te zorgen dat alles klaar was voor de komst van ons eerste spruitje.

Maar nu schrik ik er soms zelf van dat ik al 25 weken ver ben, en dat ik deze keer waarschijnlijk niet zo lang op voorhand thuis zal zijn. Hoog tijd dus om mij eens deftig aan de geboortekaartjes en de doopsuikers te zetten. In grote lijnen weet ik al wel hoe of wat, maar tijd om het iets concreter te maken. Ook merk ik dat een tweede zwangerschap toch net ietske zwaarder is. Om te beginnen is mijn buik(je) al dikker dan vorige keer, en dat verschil merk ik echt. En er is minder tijd om eens deftig uit te blazen, want er huppelt er hier al eentje rond. Ook in de klas begint het soms wat te wegen. Zo zal ik mij al eens rapper neer zetten op een stoel als de kindjes flink aan het werk zijn. Maar we klagen niet hoor, de zwangerschap verloopt tot hier toe tip-top, en ik besef ten volle dat er mensen zijn die het zwaarder hebben. Dus genieten we van elk moment!!

2 gedachtes over “Met rasse schreden

  1. Ge moet het mij niet zeggen dat het snel gaat! 😉
    En eens jullie boeleke er is, zal het ook heel snel gaan, let op mijn woorden …

    Wel tof dat de zwangerschap vlot verloopt, geniet nog maar van je mooi dik buikje en het zwanger zijn.

Geef een reactie

