Stokje

Onlangs kreeg ik van deze mama een stokje toegeworpen. De bedoeling is om de mensheid te verblijden met 6 totaal onbelangrijke details over mijn persoontje. Nie simpel, echt nie simpel! Maar kheb dan toch maar is goed nagedacht! Hier komen ze :

– Ik heb het zo niet op mensen in uniform, meerbepaald mensen met een “controlerende functie”. Ik heb dan altijd schrik dat ik per ongeluk toch iets “verkeerds” aan het doen ben. Zelfs wanneer ik nog maar een politiecombi passeer ben ik al aan het kijken of ik toch zeker niet te snel rij, of ik mijn gordel toch ècht wel heb vastgeklikt, of ik zeker niks verkeerd of dom doe in het verkeer. Die paar keer dat ik al eens ben moeten stoppen voor bv een controle van de boordpapieren begin ik op voorhand al te stressen of ik alle papieren wel ga vinden terwijl ik wéét dat ze gewoon in het mapje in het handschoenkastje liggen, enz…

– Ik haaaaaaat het om te telefoneren met mensen die ik niet ken. Ik kan uren aan de telefoon hangen met mijn mama/zus/vriendin…, maar laat mij niet bellen om bv. ergens een afspraak te maken of zo. Ik vind dat echt verschrikkelijk!! En ik durf dat dan ook al wel eens uit te stellen, hoewel ik goed weet dat er toch een moment komt dat ik zal moeten bellen.

– En zo kom ik dan vanzelf bij het 3e puntje terecht. Ik ben namelijk een krak in het uitstellen van dingen. Heel dikwijls begin ik ergens op het laatste nippertje aan omdat ik het al een hele tijd heb uitgesteld. Niet zo een mooie eigenschap van mezelf. Ik heb dat al dikwijls proberen te veranderen, maar om de een of andere reden blijf ik steeds weer vervallen in die vervelende gewoonte. Tot nu toe heeft dit mij nog geen noemenswaardige problemen opgeleverd, maar ooit zal ik zo wel eens met mijn kop tegen de muur lopen vrees ik…

– Verder ben ik een krak in het maken van goede voornemens. En dat kan echt over vanalles gaan, soms zelfs de domste dingen eerst. De meeste mensen maken goede voornemens met Nieuwjaar, ik maak ze met gemak een heel jaar door. Honderden. Me er aan houden is een andere zaak. Dus na een paar weken maak ik opnieuw hetzelfde goede voornemen, om het dan even snel weer te “vergeten”, om dan weer…

– Nog een slechte eigenschap van mezelf (ik heb er ook goeie hoor, écht!) is dat ik nogal snel de neiging heb om ergens te laat te komen. Ik heb precies altijd alle tijd van de wereld, tot het dan plots “te laat” is. Ik vind dit zelf echt heel hatelijk van mezelf, en ik maak dan ook regelmatig een goed voornemen (hier zijn ze weer). Maar toch overkomt het me toch nog altijd af en toe regelmatig.

– Het laatste (en meest belangrijke, je zal zien) is het feit dat ik niet kan slapen als de dekens van mijn bed achteraan niet “ingestopt” zijn. Ik kan dat niet verdragen dat de dekens onderaan zo maar liggen te liggen, of dat mijn tenen “koude trek” voelen! Het moet allemaal strak onder de matras vast liggen, of ik doe geen oog toe!

Voila! Dit waren ze! Nu kennen jullie mij weer een stukje beter! Normaal gezien moet ik het stokje nu doorgeven aan enkele andere bloggende medemensen, maar ik denk dat het zo ongeveer al overal is rondgeweest. Moest er toch nog iemand zich geroepen voelen om zichzelf bloot te geven, ga je gang…

Geef een reactie

