Peuter-logica

Amélie krijgt al lang gezegd wat ze gezegd wil hebben. Tis nog niet altijd door iedereen voor de volle 100% verstaanbaar, maar voor mij heeft haar taaltje weinig tot geen geheimen meer. De laatste dagen begint ze daarbovenop van die gesprekken te voeren, dat ik mijne lach soms toch moet inhouden…

Daarstraks aan tafel, Amélie zit op mijn schoot en trekt mijn t-shirt naar boven.

A : Zus in buik?

M : Ja, je zusje zit nu nog in mijn buik. Maar binnenkort komt ze er uit hé…

A : Naar dokker? (dokter)

M : Ja dan gaan mama en papa naar de dokter, en die gaat dan helpen om je zusje uit mijn buik te halen.

A : Met shaar? (schaar)

M : Eeeuuhhhm… *Wat moet ik daar nu weer op antwoorden?*

A : Of met lepel of zo?

En nu daarjuist ligt ze bij de vader des huizes in de zetel naar het nieuws te kijken. Ze zijn wat zottekes aan het doen, en papa kriebelt haar daarbi j op haar buik, en onder haar kin,…

A : *gilt* *schaterlacht* néééééé, nééééééé, nie doen papa!!!

papa kietelt dapper verder…

A: Nééééé papa, nie aan bohstjes (borstjes) !!!

3 gedachtes over “Peuter-logica

Geef een reactie

