39w6d

En hoe zit het nu ondertussen? Wel ja, “het” zit er nog altijd in hé… 🙂 Wat niemand ooit gedacht had (ma neuh gij, wie gaat er nu overtijd bij een 2e als nummertje 1 een weekje te vroeg komt) blijkt nu toch te kunnen. Ik voel het al een paar dagen zo een beetje trekken en duwen (zonder echt veel pijn), en gisteren wist de gyne mij te vertellen dat het toch om lichte voorweeën ging. Wij blij! Het zou wel niet lang meer duren dan. Wisten wij veel?? Want ondertussen zijn er geen weeën meer te bespeuren hoor. Alles compleet stilgevallen. Twas daarbinnen een gegeven moment zelfs zo stilletjes dat ik mij begon af te vragen of ik ze nog wel voldoende voelde bewegen. Na een telefoontje aan de gyne dan toch maar beslist om het zekere voor het onzekere te nemen en naar de materniteit te rijden voor nog een extra monitoring. Maar alles bleek prima in orde! Meer zelfs, ik lag nog geen twee minuten op die tafel toen Kleine Zus besliste om een heuse ballet-scène uit te voeren daarbinnen. Het klein kapoentje… 🙂 Enfin, we zijn dus weer terug aan het wachten geslagen. Maar het einde is nu toch in zicht…. Als Kleine Zus maandag nog niet gearriveerd is, mag/moet ik maandagavond binnengaan om dinsdag “een handje te laten helpen” zoals de gyne het zo gevat verwoordde. Ik hoop nog altijd op een mega-spoedbevalling in de komende uren, zodat Mémé (mijn zus) nog effe kan komen piepen voor ze naar New York vertrekt, maar als ik realistisch ben denk ik dat de kans vrij klein is, en dat ze zal moeten wachten tot ze terug is.

Maar als u mij nu excuseert ga ik terug aan het traplopen/ramen wassen/gini drinken/kuisen/… Wie weet???

13 gedachtes over “39w6d

  1. nr 1: 15 dagen te vroeg
    nr 2: 1 dag te laat
    nr 3: 5 weken te vroeg

    Ge kunt daar geen staat op maken! 😀

    Véél succes in ieder geval. En euh… probeer toch nog wat te genieten van de laatste dagen dikke buik!

  2. @ Katrien
    Nee das waar. Kleine kindjes kunnen nogal wispelturig zijn he… 😉
    Maar genieten lukt nog wel hoor! Het blijven tenslotte (waarschijnlijk) de laatste zwangere dagen ooit…

  3. Mémé, die het onwaarschijnlijk jammer vindt dat ze Kleine Zus niet te zien krijgt voor haar vertrek, beseft dat Kleine Zus ook zonder een bezoekje van Mémé gedurende haar eerste levensdagen goed terecht zal komen. En dat blijft toch wel het belangrijkste!
    Dus ik vertrek gewoon zoals gepland naar New York voor een heerlijk weekje ontspannen. Het enige verschil dat er nu zal zijn is dat ik dinsdag heel hard aan jullie zal denken en dat ik mijn GSM dan toch maar bij de hand hou 🙂

  4. Ik vraag me toch nog altijd af of die trucks om de bevalling te doen versnellen wel echt werken. Want eigenlijk kunnen ze ons toch gewoon alles wijsmaken als je bijna moet bevallen? Als ze zeggen dat je pikant eten moet eten dan doen wij dat, terwijl niets ons toch zegt dat dat echt zo is?
    Ik werd daar altijd kwaad van, de laatste week van mijn zwangerschap
    maar dat zullen ook wel de hormonen geweest zijn…
    Enfin, nog veel succes.

  5. @ Isabel
    Zo vol overtuiging seg!!! 😉

    @ Mémé
    Ge hebt wreed gelijk! Genieten moet je vooral doen daar! Tis nu nie da ge elke week naar NY gaat eh. En zoals gezegd mailen of mms-en we de eerste foto’tjes gewoon door natuurlijk!

    @ Anna
    Ik geloof daar eigenlijk ook niet zo veel in. Volgens mij komen die kleine frummelkes gewoon als het tijd is. Ongeacht hoe pikant wij eten of hoeveel trappen we lopen… Het belangrijkste blijft gewoon dat ze gezond en wel is, de datum is dan maar een detail he!

  6. euhm ik moet katrien gelijk geven omwille van de wetenschappelijke reden… in sperma zit dezelfde sotf als de stof die ze je dinsdag zullen toedienen om een handje te helpen, mocht kleine zus er nog niet zijn…dus je weet wat je te doen staat he… 😀

  7. Van alle opgenoemde dingen is seks inderdaad het enige dat nog het meeste zal helpen 🙂 Al zal het niets in gang zetten dat nog ‘potdicht’ zit…

    Veel succes alleszins voor dinsdag (of vroeger)!

Geef een reactie

