Lentekriebels

Deze voormiddag werd Amélie door de papa des huizes op sleeptouw genomen. Kwestie van, na een drukke werkweek, een beetje tijd samen door te brengen. Het plan : samen met papa heel onze beestenboel (schapen, geiten en kippen) gaan voorzien van eten en drinken. Geweldig vindt ze dat, om af en toe eens samen met papa te mogen gaan “werken”!

p3140890_239x320

En vermits het zonneke zo zijn best deed vond ik het een leuk idee om ook eens een frisse neus te gaan halen, en eens te gaan kijken of mijn grootste satéke niet te veel op papa zijn zenuwen aan het werken was zich wat kon amuseren daar bij papa. Dus hup, Eline in de draagdoek, en weg waren we. Deugd dat dat deed, ongelofelijk!

p3140851_239x3201

p3140853_239x320

Toen ik aankwam was Amélie net uitgegleden in het natte zand, en al wie haar kent kan zich voorstellen dat ze daar niet echt happy mee was. Viezigheid vindt ze meestal maar niks. Het leverde wel een foto met een grappig snoetje op…

p3140873_239x320

Maar het leed was snel vergeten. En even later liep ze alweer zoals een volleerd herderinnetje achter de lammetjes en de geitjes aan…

p3140877_320x2391

p3140879_320x239

p3140867_320x239

p3140869_320x239

Hopelijk krijgen we de komende dagen nog meer van dat zonnetje te zien!

11 gedachtes over “Lentekriebels

  1. Leuke foto’s , en zulk een prachtig stuk grond en beesten dat jullie hebben! Ik zou het zelf niet willen onderhouden, maar het moet zalig zijn zo in de lentezon.

  2. Helaba, wie we daar hebben se 😉

    Hoe gaat het ermee, zo met z’n viertjes?

    Ben je tevreden van je draagdoek? Ik heb er eentje uit twee stukken, maar heb het gevoel dat hij wat te groot is…

  3. Euh amai ben jij nog geen maand geleden bevallen? Je ziet er al super goed uit zeg! En wat een leuke omgeving voor de kindjes om in op te groeien, ‘k zou het zoals Goya ook niet zien zitten om dat allemaal te onderhouden, maar een wandelingske er naartoe zou me wel aanstaan 🙂

  4. @ Inge en Kitty
    Inderdaad ja, die draagdoek heeft hier al dienst gedaan! Ben er heel content van. Thad wat in eer ik hem fatsoenlijk geknoopt kon krijgen, maar sinds ik dat onder de knie heb, is het echt een gemak. Bij onrustige momenten is ze daar meestal direct in gekalmeerd…

    @ Nike
    Ja wij zijn ook zot van onze beestjes. Amélie al helemaal!!

    @ Oma
    Schrik heeft ze in de verste verte niet! Tzijn eerder de beestjes die wat afstand nemen als ze te dichtbij komt.

    @ Isabel
    Merci merci voor het compliment! Kheb wel eerst de wallen onder mijn ogen gephotoshopt… 🙂

    @ Goya, Isabel en …..
    Iedereen altijd welkom voor een bezoekje aan onze “kinderboerderij” he! Tis inderdaad leuk om zo een groot stuk grond te hebben. Het ligt hier op een tiental minuutjes stappen van ons huis en daar verblijven onze diertjes meestal. (Aan ons huis hebben we ook een klein weitje, dus af en toe staan ze hier ook) Qua onderhoud moet ik mij daar (gelukkig) niks van aantrekken. Ik vind het leuk om die beestjes te zien rondlopen, maar ze constant verzorgen en onderhouden zou eerlijk gezegd niks voor mij zijn. Mijn ventje daarentegen is nogal een buitenmens en doet dus niks liever als zich daar mee bezig te houden.
    En Isabel, als ge nu voor de maand mei komt dan kan dat wandelingetje de zaak misschien wat bespoedigen… 😉

Geef een reactie

