Niet dus

Eline slaapt mooi in haar parkje en Amélie doet boven een schoonheidsslaapje. Dilemma nu. Leg ik mij ook eventjes in de zetel om wat te rusten, of werk ik toch eerst de afwas en de strijkmand weg. Conclusie : eerst werken, dan rusten. Tegen dat ik goed en wel klaar ben kijk ik er dan ook naar uit om eventjes te gaan liggen. Een half uurtje, denk ik bij mezelf. Tegen dan zal Eline wel wakker worden voor haar flesje. Net als ik in de zetel plof (echt, nog geen 5 sec. later) hoor ik van boven lichtelijk gejammer en een stemmetje dat roept “mama, Amélie wakker”…

5 gedachtes over “Niet dus

  1. Zo macheert dat inderdaad niet! ’t Is meestal of-of inplaats van én-én.
    Als ge wilt rusten, moet ge u neerleggen op de moment dat uw varskskes nét slapen. Als ge dan genoeg hebt met een half uurke, kunt ge na dat half uurke misschien nog strijken. 🙂

    Hier, hoor mij! Bij mij loopt dat ook altijd mis hoor!

  2. Oh dit soort toestanden herinner ik mij levendig van toen joost geboren is. Achteraf nam ik me voor om te rusten wanneer ze juist sliepen, maar dikwijls liep het gewoon mis.

Geef een reactie

