Kindje dragen

Ten tijde van de zwangerschap van Amélie heb ik bij hoog en bij laag geroepen dat dat echt niks voor mij was, zo nen doek. Vraag me niet waarom. Maar ik dacht dat echt. Het leek mij zo een gedoe en ik zag het nut er echt niet van in. Kheb dat dan ook nooit gemist eigenlijk. Logisch.

Maar toen werd ik zwanger van nummertje 2, en naarmate mijn buikje dikker en ronder werd vroeg ik mij zo soms eens af hoe ik dat praktisch ging aanpakken. Een snel wandelingetje, een daguitstap, boodschappen doen, of gewoon een huilerig kindje troosten en ondertussen toch nog met Amélie bezig kunnen zijn of iets in huis doen. En hoe meer ik mensen zag met een kindje in een draagdoek, hoe meer ik er van overtuigd raakte dat dat misschien toch wel handig zou zijn bij momenten. Sommige mensen uit mijn omgeving (en ik zelf soms ook moet ik toegeven) vroegen zich af of ik dat ding wel ging gebruiken. Maar hey, Eline is nu drie weken oud, en ik zou mijn Tricot Slen al niet meer kunnen missen. Ideaal bij onrustige huilmomentjes (Eline kalmeert werkelijk binnen de paar minuten), bij momenten dat ik echt met Amélie bezig moet zijn, bij korte wandelingetjes waarbij Amélie soms toch nog liever in de buggy zit (de luie doos 🙂 ) enz… Ik geef wel toe dat het geen lachertje was om dat ding de eerste keer geknoopt te krijgen (we hebben met 3 met onze neus in de handleiding gezeten, en dan nog), maar eens je het een beetje onder de knie hebt is het echt wel ferm gemakkelijk. Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat ik mij alleen nog maar aan de kommahouding gewaagd heb, de rest komt nog wel… 🙂

img_0704_240x320

p3140858_239x3201

12 gedachtes over “Kindje dragen

  1. Misschien kan je eens een draagdoekenworkshop volgen? Of kijk eens op http://www.doekentheek.be. Daar vind je interessante info.

    Je weet toch dat babydragen een dure hobby is, hé? Want na de tricot slen, volgt een ringsling, een mei-tai of een Beco… 😉

    Ik was ook verslaafd aan draagdoeken, maar Tristan wil helaas niet meer gedragen worden. Zo af en toe houdt hij het nog 10 minuuutjes uit in de ringsling. Hij wil stappen! En ontdekken.

    Geniet ervan…

  2. Zeker met twee kindjes is het inderdaad een handige en leuke oplossing. Zalig toch, als je je kleinste pruts kan troosten door haar heel dicht bij jou te dragen… Geniet ervan!

  3. Duur en niet duur, hé. Ik heb een tweedehands buggy, een tricot slen, een ringsling, een beco, een fietskar, een fietsstoeltje voor de prijs van één nieuwe bugaboo!
    Maar ja, ik ben verslingerd aan het babydragen!

  4. @ Isabel
    Awel, ik had net dezelfde reactie als jij vroeger. Ik zag mij daar echt nog niet mee rondlopen. Maar ge zult zien, tis soms echt een gemak! Maar verslaafd zou ik mij nu nog nie noemen…

  5. Hier hetzelfde verhaald… heb nu wel geen tricot slen maar zo’n draagdoek uit twee delen… heb wel het gevoel dat hij wat te los zit, dus zal het niet lang duren voor ik mij ook zo’n draagdoek aanschaf, waarbij je kan aanspannen naar believen…

  6. Maar bij jou is t nog veel sneller gegaan 😉

    Ik zal ook met een draagdoek moeten gaan werken, want die van mij zijn ook nog steeds lui hoor, bij momenten 😀

    Vorige keer zakte die doek altijd terug af, maar ik ga wel eens op de leer bij iemand.

  7. @ Kitty
    Ja, ik ken der nu niks van, maar ik zou wel zien dat hij goed aanpast hoor. Denk dat je anders vrij snel pijn aan de schouders en de rug zou krijgen.

    @ Fozke
    En jij hebt er (buiten baby-broer binnenkort) dan nog twee te entertainen. Kvind 1 grote zus bij momenten al genoeg… 😉

Geef een reactie

