Metamorfose?!

Of nee, ik ga met twee woorden spreken, dat lijkt mij veiliger! Dus ik begin opnieuw…

Zou het een metamorfose kunnen zijn??

Moest ik mijn jongste spruit al niet zo goed kennen dat ik ze moeiteloos uit talloze ander baby’s zou kunnen plukken (nogal evident natuurlijk!), ik zou bijna durven denken dat ze hier een ander exemplaartje gedropt hebben. Slapen dat dat kind de laatste dagen doet! Slapen! Het lijkt wel of ze haar schade aan het inhalen is! Heelder dagen én zelfs deze nacht van 23u45 tot 6u30, zonder ook maar een kik! Afwachten of deze nacht even deugddoend zal zijn…

Sinds twee dagen leg ik Eline ook voor haar dutjes overdag boven, in haar bedje. Ik merkte dat ze soms echt moeilijk kon inslapen met al dat grote-zus-lawaai hier beneden. Amélie houdt best wel veel rekening met haar zusje hoor, maar ik kan moeilijk verlangen dat ze de hele dag op de tippen van haar tenen rondloopt he. En ik heb ook geen zin om constant achter haar gat te lopen met de vraag of het ‘alsjeblieft een klein beetje stiller kan omdat zusje slaapt’. Dutjes boven dus. En hoewel ik mij er heel in het begin best wel schuldig over voelde, merk ik echt dat ze boven veel beter en rustiger slaapt, zodat ze ook veel beter gezind is als ze wakker is. Maar schuldig voelde ik mij eerst dus wel een beetje. Nu ze zo veel slaapt ligt ze dus erg veel boven, en niet meer binnen “handbereik”. Best wennen zo, maar ondertussen zijn we dat ook alweer (bijna) gewoon. En alles voor de kinderen natuurlijk, nietwaar?

4 gedachtes over “Metamorfose?!

  1. Mia deed ook altijd haar dutjes boven hoor, ik kreeg die twee ander ook niet stil! Voel je niet schuldig, volgens mij is dat het beste voor moeder en kind(eren)

  2. Idem hier. Marie sliep de eerste 3 maanden of zo beneden in haar park, maar toen we merkten dat ze onrustig sliep, hebben we haar boven gelegd en het verschil was hier ook immens! Geen reden om je schuldig te voelen toch? Integendeel, je zorgt ervoor dat Eline rustig en goed kan slapen wat een van de belangrijkste dingen nog zijn als ze zo klein zijn.

    En het is ook wat comfortabeler als Amelie (en jullie) wat minder op de tippen van jullie tenen moeten lopen.

    Ook blij te horen dat de Gaviscon echt wel goed zijn werk doet blijkbaar!

  3. Hier slaapt ze ook boven sinds verleden week. Valt Eline direct in slaap? Nelle huilt altijd even (vooral als ik haar ’s avonds neerleg) Voel me dan ook zoo schuldig.

  4. @ Tamara
    Ja, eigenlijk weet ik dat wel hoor, dat het beter is als ze boven slaapt. Maar ze is toch nog zo klein… 😉
    En ik ben vooral blij dat het met die Gaviscon alleen al veel beter is en dat ik voorlopig nog geen zwaardere medicatie moet geven.

    @ Han
    Soms valt ze direct in slaap, maar evengoed kan ze nog eventjes liggen huilen. Maar ik merk ondertussen al goed het verschil wanneer ze huilt omdat er iets scheelt, of gewoon omdat ze moe is. En in het 2e geval laat ik haar dan wel eventjes doen.
    Maar hier doet ze dat eerder overdag, en valt ze ’s avonds meestal heel vlot in slaap.

Geef een reactie

