Beetje beu, mama

Wat doe je als je oudste dochter bij het afzetten bij de onthaalmoeder je heel stilletjes, met kleine traantjes in haar ogen, komt zeggen dat ze veel liever thuis bij mama en Eline wil spelen. “Amélie beetje beu bij Lolo” voegde ze er nog stiller aan toen. Tja, dan neem je ‘heel eenvoudig’ de beslissing dat er een einde is gekomen aan het onthaalmoeder-tijdperk, en dat ze voortaan op vrijdag gewoon thuis blijft, bij mama en kleine zus!

Waardoor ik nog maar eens merk wat voor een vooruitgang ze de laatste tijd gemaakt heeft! Ze is nu nog veel socialer, veel opener naar anderen toe. Maar helaas nu ook veel groter (letterlijk en figuurlijk) dan de andere kindjes bij de onthaalmoeder. Ik liet haar na de geboorte van Eline nog 1 dag per week gaan, gewoon omdat ze nog niet naar school gaat, en ze zo toch nog wat contact had met haar vriendjes en vriendinnekes. Maar we hadden op voorhand afgesproken ermee te stoppen als we zagen dat ze er zelf geen plezier meer in had. Nu dus. Na een dikke kus en knuffel voor Lolo en alle andere kindjes, en na de belofte om af en toe nog eens binnen te springen* vertrok ze samen met mama terug naar huis, zo content als iets! Had ik al gezegd dat ze groot wordt…

* En trouwens, Eline start vanaf september bij dezelfde onthaalmoeder, dus zullen ze elkaar in de toekomst nog dikwijls zien.

6 gedachtes over “Beetje beu, mama

  1. @ Kim
    Eigenlijk mag ze al gaan ja, maar ze zal pas in september starten, ze zal dan juist 3 jaar zijn. Hiervoor zijn er nogal wat redenen.
    -Haar 2,5 jaar viel net samen met de geboorte van Eline (op 1 dag na) dus vonden wij het niet ideaal om haar dan te laten starten.
    – Verder gaat ze naar de school gaan waar ik lesgeef, en dat is toch een klein half uurtje rijden van hier. Dus moest ik haar nu brengen betekent dit elke ochtend én elke avond 1 uur in de auto, terwijl ik zelf tot september nog thuis ben. Vond ik nogal gek als het niet echt nodig is.
    – Nog een van de redenen is dat Amélie nogal een gewoontebeestje is. En ik vrees dat ze dat niet zo goed zou snappen moest ze nu nog starten, om dan binnen 2 maanden zomervakantie te hebben, en dan in september opnieuw te starten.
    – Ook zou ze nu in een mega-grote klas terechtkomen (ze zaten al met heel veel toen ik in januari stopte met werken) en ik laat haar dan liever in september op het gemakje in een klein klasje beginnen.
    – Verder heeft ze het nog prima naar haar zin hier thuis. Ze speelt veel en graag, en ze verveelt zich echt geen minuut. En ze heeft nog zo’n lange schoolcarrière voor de boeg.
    En zo zijn er nog wel een paar redenen. Maar de échte reden is natuurlijk dat wij liever nog van een heeeeeeeele grote zomervakantie genieten om dan in september samen naar school te vertrekken… 🙂

  2. Groot gelijk dat je ze nog thuishoudt! Hier zijn ze ook pas vanaf hun drie begonnen en ik heb daar nooit spijt van gehad.
    Geniet van je hééle grote zomervakantie:)

  3. Awel, volgend jaar na carnaval mag mijn meisje ook gaan en ook ik wil haar bij ons op school laten gaan, maar het is toch altijd zo druk in de klasjes dan… misschien dat ik ook wacht tot september, als ze met een overvol klasje zitten

Geef een reactie

