Met zonder

Water met zonder druppeltjes.

Buiten spelen met zonder trui.

En als toppunt, een sandwich met zonder niks.

Ik krijg het maar niet uitgelegd…

15 gedachtes over “Met zonder

  1. met zonder niks! Dat is dan mét zonder niks! En zonder niks dat is dan met iets.
    Woohla!
    Mijn zoon heeft dat ook gedaan. Ik zei gewoon altijd dat je moest kiezen tussen die woorden. Dat men die nooit samen mag gebruiken. Bijvoorbeeld met zonder trui. Dan zei ik ‘tetete, kiezen, met of zonder trui, die woordjes mag je niet samen gebruiken!’ dan als hij koos voor met trui dan stuurde ik hem met trui enal naar buiten. En las hij koos voor zonder ging hij zonder naar buiten. En zo is dat na een tijd wel doorgedrongen 🙂

    • Amai wat een theorie zo vroeg op de ochtend… 🙂
      Alleen jammer dat ze met “met zonder niks” écht wel wil zeggen dat er niks tussen moet. Maar er zat wel iets in, in uw uitleg.

      • ja maar ja! Tuurlijk zit er iets in. Alleen is dat met die bokes lastig omdat puur technisch gezien een boterham met niks niet bestaat, want dat zit er wel iets tussen, niets niks.
        Dus als ze nu eerst al ‘iets’ zou gaan gebruiken ipv ‘niks’, dan he klopt gans mijn theorie wel:) nah.
        (ik moet dringend iets nuttig gaan doen vandaag, dat is er wel aan te merken zeker?)

  2. oooooh Karen! Gemeen!! 🙂
    Wie houdt zich daar nu bezig, alléja.
    Ha, eigenlijk wel grappig want ik heb dan echt nog gazetten gebruikt daarnet. Maar nee, niet om te verknippen, ik had die vakkundig op mijn vloer gekleeft boven zodat ik daar nog wat kon schilderen. Ma eer dat ik eerst alle rommel had opgeruimd + vloer had volgelegd met kranten + alles afgetaped had was ik het al grondig beu (en Mia ook, die vond het boven maar saai).

  3. @annava: maar ja, dat zijn dan ook werkskes met zonder afwisseling, ik zou da ook rap saai vinden denk ik

    @karen: ooit zal het nog goed komen. mijn broer wilde dat ook maar niet snappen toen ie klein was, en ’t is ook nog in orde gekomen 🙂

  4. Als ik de logopiste in mij laat spreken zou ik zeggen dat dit een normale fase in de taalontwikkeling is. Gewoon verbeteren en dat komt wel in orde…

Geef een reactie

