De Nikon

Een tijdje geleden besloot ik dat het tijd was om mezelf te verwennen met een nieuwe beste vriend. Want mijn oude beste vriend was ondertussen al zo oud en afgeleefd dat er niet veel plezier meer mee te beleven viel. Zo gezegd, zo gedaan. En dus trok ik, na lang twijfelen en wikken en wegen, naar de winkel, op zoek naar mijn nieuwe beste vriend. En daar vond ik hem dus, de Nikon. Content dat ik ermee ben, niet te schatten!

En sinds mijn lief computertje terug aan het werk is, kan ik mijn probeerseltjes eindelijk terug opslaan, bewerken, posten,… Maar nu komt the hard part, beslissen welke foto’s ik bijhou, en welke niet. En ik kan dat dus niet he, ik moest tot nu toe van mezelf echt alle foto’s bijhouden. Maar ondertussen heb ik al zo belachelijk veel foto’s gemaakt dat ik er mij echt eens toe moet verplichten om alle mislukte en/of wazige exemplaren te wissen.  Verschrikkelijk werkje!

7 gedachtes over “De Nikon

  1. proficiat met je aankoop!!
    ik ben benieuwd naar de creaties…
    ik digitale fotografie was het belangrijkste onderdeel van module 2 “foto’s wegflikkeren” want volgens hen ben je beter met 1 goede dan 1000 slechte…
    ik moet zeggen, foto’s van isla weggooien gaat me ook minder af dan van een wildvreemde
    succes met dat jobke!

  2. Ik ben benieuwd naar de eerste plaatjes.
    Het is een rotjobke om slechte foto’s weg te doen maar het loont wel. Foto’s van evenementen (familiefeesten, … ) zet ik op DVD.

  3. Ha, ik lees nu pas dit postje, nadat ik een reactie had gezet bij het vorig postje 😉

    Dat kuisen is inderdaad moeilijk, maar wel echt nodig. En ook niet te lang laten ‘liggen’ 😉
    Omdat ik zelf graag overzicht heb (in alles) moet ik zeggen dat dat kuisen bij mij nogal meevalt. Ik hou enkel de meest gelukte foto’s over en als ik van één onderwerp 10 min of meer gelukte foto’s heb, ga ik toch proberen om er max 5 van over te houden of toch minstens de gelijkaardige foto’s te wissen…

    Succes! 🙂

  4. ik ken dat gevoel. mijn kodag was gepikt in Centerparcs. dus ook nog eens de fotos van die dag kwijt!
    ik heb zitten bleiten…
    ik kan ook geen fotos wegdoen…
    zelfs al staan de op cd, dan denk ik “wat als die cd kwijt of kapot gaat”. en zo blijf je bezig he.

  5. Ha, een Nikon. Ik heb er ook een en ben er supertevreden over! Maar foto’s wissen vind ik ook een vreselijk werkje en dus komt het er maar niet van. Zeker foto’s van mijn gezin kan ik heel moeilijk wissen.

  6. Zowel de Lumix als de Nikon had een goede keuze geweest. En de eerste goede resultaten beginnen te komen zie ik. Wie weet welke plaatsjes zitten er nog in die onopgekuiste mappen 🙂

Geef een reactie

