Duimelotje

Het kind wil absoluut geen tut, maar heeft af en toe wel zin in een lekker stukje vinger.

DSCN1010 [320x200]

DSCN1172 [320x200]

12 gedachtes over “Duimelotje

  1. *smelt* 🙂

    ’t Heeft zo zijn voordelen, geen tut willen… Nora en Marie zijn verslaafd aan hun tutten (om te slapen): één in de mond, en één in elk handje. Ze houden dan de silicone van hun tutjes in hun handpalm en zo ontspannen ze helemaal. ’t Zal wat zijn om hen de tutjes af te leren…

  2. Zeer schattige foto’tjes. Ik dacht nochtans echt dat ze ook voor het moezelen ging kiezen :D.
    Ik denk trouwens dat wanneer kindjes echt niet zonder duim of tut kunnen, dat het gemakkelijker is om ze van een tut af te krijgen dan van hun duim. Een tut kan je immers in extremis gewoon afpakken, terwijl een duim afpakken nogal moeilijk is ;).

  3. @ Tamara
    Bij jullie gaat het nog. Hier liggen er momenteel 4 in Amélie haar bed, en oh wee als er eentje op de grond valt…

    @ Marijke
    Moezelen doet ze ook hoor. Tis eerder een combinatie van de 2. En wat je zegt over tut/duim, daar heb je helemaal gelijk in. Gelukkig doet ze het maar heel af en toe…

    @ Kim
    Tot hier toe beperkt het zich tot af en toe. Enkel wanneer ze wat moeite heeft om in slaap te vallen heb ik de indruk. En ik hoop eigenlijk dat het zo blijft…

  4. Ik hoop voor je dat het beperkt blijft. Onze kinderen wilden allevier van geen tut weten en waren allevier hardnekkige duimers (eigenlijk 3 duimers en 1 die twee vingers in zijn mond stopt, net als zijn moeder vroeger deed :-)). Gevolg: nog steeds 2 kinderen die het niet kunnen laten. We hebben al alles geprobeerd…

  5. Inderdaad, voordeel van tutjes is dat je ze kan afnemen. Duimen is veel moeilijker af te leren, ik was ook een ‘duimelotje’ en ik heb geduimd tot ik 6 was…
    Niet dat het bij Eline zo lang zal duren natuurlijk eh Karen 😉

  6. @ Lichtindeduisternis
    Ik moet wel toegeven dat ze (nog) niet écht duimt (als ze enkel haar duim in de mond heeft is het eerder toeval, maar ik vond het wel een leuke foto), maar dat ze gewoon sabbelt op haar handen en vingers. Maar ergens blijft dat natuurlijk ook moeilijk af te leren.

    @ Tamara
    Ik hoop van niet… 😉

  7. Pingback: Tussenstand «

Geef een reactie

