Ik denk dat ze ons tof vinden

Ik had het kunnen weten toen ik ze gisteren bezig zag. Mijn frank euro had moeten vallen toen ik zag dat ze niet alleen het grootste deel van hun kampplaats al hadden opgebroken (daar kan ik nog inkomen, dat is gewoon een kwestie van tijdswinst de volgende dag) maar dat ook al hun slaaptenten al weg waren! En toen had ik al moeten weten dat het een lange nacht zou gaan worden. Natuurlijk wist ik dat de scouts hierover vandaag huiswaarts keren (joepiedepoepie!) en dat het bijgevolg gisterenavond kampvuur was. En natuurlijk weet ik dat bij zulke aangelegenheden een beetje zang/drank/plezier horen, en dus bijgevolg ook een klein beetje lawaai.  Maar ik had niet verwacht dat ze ons zo zouden laten delen in de festiviteiten. Tot 05 uur vanmorgen mochten we vanuit ons bed meegenieten van het spektakel. En zomaar gratis en voor niks he! Ik denk dat ze ons tof vinden, ik zeg het u.

Ach ja, ondertussen is heel mijn repertoire kampvuurliederen weer eens opgefrist en weet ik ook met zekerheid dat den Barre een janet is. Ah ja, waarom zouden ze anders 358 keer gezongen hebben van “Barre janet, Barre janet, Barre Barre Barre janet!”.

Gelukkig ben ik gezegend met 2 vaste slaperkes. Anders had ik wel even ingegrepen denk ik. En ondertussen ben ik ook wel fier op mezelf dat ik het jaarlijks verzetje van de jeugd van tegenwoordig weer doorstaan heb. En nu ga ik verder met mezelf ongelofelijk oud te voelen…

5 gedachtes over “Ik denk dat ze ons tof vinden

  1. En komt er maar 1 scoutsgroep tijdens de hele zomer? Dan heb je toch wel een beetje geluk denk ik, ik dacht dat al die terreinen volledig volgeboekt waren..

  2. @ Goya
    Ja het is dan ook geen echt kampterrein, maar gewoon een boer die zijn wei verhuurt. Een kampterrein zou inderdaad wel eens een zomer lang volgeboekt kunnen zijn, maar daar zou ik dan ook nooit of nooit recht tegenover gaan wonen… 🙂

    @ Lichtindeduisternis
    Tzou moeten lukken, want meestal is er maar 1 kamp per jaar. Moest ik hier volgende week toch iemand zien rondlopen dan zal ik het laten weten… 😉

Geef een reactie

