School-wist-je-datjes

Wist je dat :

  • Amélie al 7 hele en 2 halve dagen naar school gaat.
  • ze het heel leuk vindt in haar klasje bij madame Pascale.
  • het afscheid ’s morgen wel nog altijd traantjes doet vloeien bij mijn dochter. Ze begint altijd heel stoer, maar bij het afscheid komen ze dan toch. Gelukkig is het altijd snel weer over!
  • ze de laatste dagen ook los begint te komen tijdens de speeltijd. Er kan dus nu meestal gespeeld worden zonder huilbui(tjes) en ook het handje van de juf vasthouden is niet altijd meer nodig.
  • de dutjes op school aan de korte kant zijn, soms slaapt ze zelfs niet.
  • ze dan wel moe is na een dag school. En dus bijgevolg steevast om 19u al in haar bedje ligt. Soms komt ze het zelfs al iets eerder vragen!
  • ze ’s avonds spontaan heelder verhalen vertelt over het klasleven. Over de spinnen in de lavabo, tot welke koek ze gekregen heeft. Zalig!
  • haar “vriendjes” luisteren naar de naam Gauthier, Lucien, Colin, Audrey en Léa. Of dat zijn tenminste toch de namen die ze onthouden heeft na 2 weken school.
  • ze wel nog een klein beetje moeten wennen aan het feit dat ze mij af en toe ziet passeren, zonder dat ik echt veel tijd heb voor haar.
  • wij méér dan trots zijn op ons oudste meisje!

Oh ja, nog eentje dan…

  • ik vorige week als een paparazzi-fotograaf door de school ben geslopen? (links boven, met het groene jasje)

3 - 4 jaar1 [320x200]

Voor u denkt dat ik niets beters te doen heb op school, even dit… Af en toe neem ik mijn fototoestel al wel eens mee naar school voor vanalles en nog wat te kunnen fotograferen in de klas. Dat had u nooit geraden hé, fotograferen met een fototoestel. Eenieweej, de eerste schooldag van mijn klasje staat op foto, net als de eerste schooldag van Amélie. Een van de voordelen van op dezelfde school te vertoeven 😉

4 gedachtes over “School-wist-je-datjes

  1. Flinke meid heb je, waar je meer dan trots op kan zijn. Heb ik je al gezegd dat ik haar haartjes super mooi vind! Ons Gitte haar haar zijn nu eindelijk iets langer en leuk om staartjes te maken, maar als ze (lees:ik) ze moe is dan gaan we ook voor zo een mooie coupe.

    • Het is inderdaad heel speciaal, heel leuk eigenlijk! Momenteel “verstop” ik mij nog een beetje voor haar, om niet te veel traantjes te doen vloeien. Maar ik kijk al uit naar het moment dat ze het gewoon zal zijn om mij daar te zien rondlopen!

      De tweetaligheid vormt voor Amélie eigenlijk geen probleem. Ik merk nu wel dat haar frans wat achteruit is gegaan doordat ze 7 maanden bij mij thuis is geweest. Maar sinds ze naar school gaat, gaat het spectaculair beter! Ze verstaat heel veel, alleen praten is soms nog wat moeilijk, maar ze kan toch duidelijk maken wat ze wil. Momenteel is ze erg met de vertaling van woorden bezig en vraagt ze eigenlijk constant wat de franse vertaling is van iets wat ze ziet of doet. Het is enorm schattig om haar in het frans bezig te horen 🙂 Maar we horen haar niet zoveel bezig in het frans, want ze weet perfect (al heel lang eigenlijk) wanneer ze welke taal moet spreken.

Geef een reactie

