Slak

Eline ligt met enkele speelgoedjes op haar speelmat, in het midden van de living. Wanneer ze begint te jammeren zet ik mij bij haar en leg ik een van haar speelgoedjes net buiten haar bereik, kwestie van haar wat te plagen stimuleren. “Maar mama, waarom doe je dat nu?” klinkt het. Om een lang verhaal kort te maken vertel ik haar dat Eline er maar naartoe moet kruipen als ze het speeltje wil hebben. Waarop Amélie uiterst verontwaardigd reageert “Maar mama toch, Eline is toch geen slak…”

DSCN2754 [320x200]

8 gedachtes over “Slak

  1. Pepijn probeert zijn voeten af te zetten maar dat lukt dus niet. Maar als hij zijn voeten toch ergens tegen krijgt (zijnde de muur, de zetel of mijn benen), dan duwt hij alsof zijn leven ervan afhangt en hop hij is er. Tja tzal nog wel wat duren denkt ik ;-).
    Fiona kroop al rond een maand of 7 dacht ik.

  2. Hehe, dat doe ik ook met mijn Elise, om haar te leren kruipen. Ze is nog niet echt geïnteresseerd in speelgoed, dus doe ik het met haar tutter. Voorlopig nog geen effect! Wanneer kon jouw jongste kruipen? Leuk zo twee meisjes hebben, ergens hoop’k dat de volgende hier ook terug een meisje gaat zijn!

  3. @ Liesel
    Amélie kon kruipen toen ze ongeveer 10 maanden was, dus ik heb nog even geduld 😉
    Hoewel Eline nu ondertussen toch haar knietjes al optrekt en vrij lang op haar handen en knietjes kan wiebelen. Nu nog vooruit geraken…

Geef een reactie

