Wat u nog niet wist…

Blijkbaar heb ik tijdens mijn internetloos bestaan een blogaward gekregen van Annava. Ikke, een award, wauw! Merci Annava, ik ben zeer vereerd!! Ik kreeg reeds visioenen van mezelf, al schrijdend over een of andere rode loper. Maar zo ver ging het niet, ik moest gewoon eventjes 10 dingen over mezelf vertellen die jullie nog niet wisten. Bij deze dus…

Wist je dat…

  • … ik er moeilijk tegen kan als mensen hier de moeite nemen om mij in het Nederlands aan te spreken. Op zich heel goed natuurlijk. Maar het hoeft niet. Echt niet. Ik ben namelijk geen toerist. Hoewel ik natuurlijk ook wel besef dat dat niet op mijn gezicht staat geschreven. Zeker niet als ze horen dat ik Nederlands praat met mijn kinderen.
  • … ik een ongelofelijke hekel heb aan verplichte telefoontjes om vanalles te regelen of te vragen. Ik kan dat echt blijven uitstellen. Nu ik dat zo neerschrijf vind ik dat best wel stom van mezelf, maar kom.
  • … ik heel soms een klein beetje valsspeel met Eline haar maandfoto’s? Er durft al eens enkele dagen verschil op te zitten.
  • … Eline voor hetzelfde geld in de auto ter wereld was gekomen? We waren maar op het nippertje in het ziekenhuis, een half uurtje later was te laat geweest. Maar dat verhaal is voor een volgende keer…
  • … ik recentelijk beslist heb om een poetshulp in te huren. Fulltime werken en 2 kleintjes in huis is zo al druk genoeg. En ik heb geen zin om heel het weekend op te offeren aan het huishouden. 
  • … het manlief was die af kwam met het hele idee van die poetshulp. Hij zal schrik hebben dat hij anders meer aan het werk gezet zal worden hier in huis 😉
  • … ik op ’t een en ’t ander zit te broeden (nee, geen ei). Eerst moet de nodige informatie nog ingewonnen worden en dan, ten gepasten tijden, zal ik het jullie wel vertellen. Tot dan laat ik u nog wat verzwelgen in uw nieuwsgierigheid.
  • … ik eerst een jaar psychologie gestudeerd heb, maar dat bleek niks voor mij te zijn. Toen ben ik overgeschakeld naar leerkracht lager onderwijs, en wel omdat een vriendin van mij dat deed, en ik ze altijd zo’n leuke werkblaadjes zag verbeteren en dat wou ik ook. En laat het nu net dat verbeterwerk zijn dat mij af en toe wat tegensteekt.
  • … het door mijn werk is dat wij naar Wallonië zijn verhuisd? In het laatste jaar van mijn opleiding zag ik de vacature als immersieleerkracht in Hargimont, en manlief was gelukkig snel te vinden voor het idee.
  • … heel veel mensen denken dat het hier voor ons alle dagen vakantie is. Maar dat wij wel degelijk ook te maken hebben met de stress en de gejaagdheid des levens, maar dan wel te midden van de schone natuur! Dat dan weer wel. En dat wij hier ontzettend graag wonen, dat mag er ook nog bij.

En nu moet mag ik deze award nog doorgeven aan 10 mede-bloggers die hem volgens mij verdienen. Ik ga mij wel niks aantrekken van het feit of zij hem al dan niet al gekregen hebben, want ik denk dat hij bijna overal al wel eens gepasseerd is. In willekeurige volgorde :

  1. Isabel : Voor mij zo ongeveer de Moeder der Blogsters. Het moet een van de eerste blogs zijn die ik echt ben beginnen volgen, onder andere omdat Renee maar 3 dagen ouder is dan Amélie. En ook wel omdat ze soms ze schitterend uit de hoek kan komen.
  2. Tamara : Omdat ze 2 schitterende dochters heeft en ik haar verhalen zo leuk vind om te lezen.
  3. Rozebril :  Wederom 2 allerschattigste dochters, met een mama die in mijn ogen dagen heeft van minstens 36u. Zoveel dat zij soms verzet krijg, niet te doen. Stiekem ben ik soms wel wat jaloers op al haar energie…
  4. Maaike : Haar dochter heeft een uiterst originele naam. Eigenlijk ben ik best wel benieuwd naar de naam van hun tweede ukje. En ook omdat ze altijd klaarstaat met de meest interessante tips voor de meest uiteenlopende problemen.
  5. Saartje : Omdat ze altijd zo enorm liefdevol kan schrijven over Alexander en Joost, haar 2 zoontjes. Zo een echte, lieve mama in mijn ogen.
  6. Veerle : Omdat haar zoontje Pepijn op dezelfde dag ter wereld kwam als onze Eline. Het kan niet anders dan dat dat een fantastisch mannetje is.
  7. Prutsen :  Ik wou dat ik ook de tijd en de creativiteit vond om zo vanalles uit een naaimachine te toveren. Tot zolang kijk ik wel eens bij haar voor ideetjes.
  8. Sofie : Haar oudste dochter heeft een ontzettend mooie naam, daarom! 🙂
  9. Miestaflet : Ik vind dat wel straf, zo in het buitenland gaan wonen. Leuk om te lezen hoe het leven in Spanje ook gewoon zijn gangetje gaat.
  10. en last but not least geef ik hem ook gewoon terug aan Annava : Ze is het levende bewijs dat sommige tegenslagen je soms sterker én gelukkiger maken. Hoewel ik mij er wel bewust van ben dat het daar niet altijd even rooskleurig zal zijn ten huize Annava. En omdat ik hoop dat ze mij zo misschien de naam verklapt van haar toekomstig Otje… Geef toe, goed geprobeerd, niet?
21 gedachtes over “Wat u nog niet wist…

  1. Oh ik ben echt blij met deze 10 weetjes: het heeft me altijd al geïntrigeerd waraom jullie in Wallonië zijn gaan wonen… en nu weet ik het :-). Ik wou dat ik ook een hele dag Frans kon praten!

    En nee hè! niet jaoers zijn op mij en zeker niet denken dat ik energie voor 10 heb… je zou me hier soms eens moeten zien rondlopen als een uitgewrongen schotelvod, zo energieloos dat ik soms kan zijn! Maar daar neemt niemand natuurlijk foto’s van 🙂

    • Misschien maar goed ook, want foto’s van een uitgewrongen schotelvod kunnen nu eenmaal niet echt flatterend zijn 🙂 Raar he, hoe je soms een beeld van iemand kan hebben dat daarom niet 100% klopt…
      Ik vind Frans ondertussen gelukkig ook wel een mooie taal, hetgeen vroeger wel anders was. Ik heb nooit echt heel erg mijn best gedaan voor Frans, ik zag het nut er niet echt van in 🙂

  2. Wel dapper dat je de stap hebt gewaagd om te verhuizen voor een nieuwe job! Moet spannend geweest zijn. Ik weet alleen niet goed wat een immersieleerkracht is. Wil je dat eens uitleggen?

  3. merci :-). Ik vind dat jouw oudste dochter ook een mooie naam heeft :p

    Ik ben zwaar aan ’t nadenken over mijn 10 feiten…En als Limburgse kan da wel even duren 😉

  4. Wow! Dikke mercie!

    En je hebt groot gelijk: ’t maakt niks uit “waar” je woont, het leventje gaat gewoon zijn gang.

    ‘Immersieleerkracht’ moet je mij ook eens expliceren en naar dat net-op-tijd-bevallingsverhaal ben ik ook cerieus!

  5. Ik ben tervreden met de tien weetjes en haast ontroerd door u woorden. Ge hebt volledig gelijk, tis niet altijd simpel maar ik ben gelukkiger dan ooit meer moet dat niet zijn.

    Maar als ge nu dacht dat ik nog nekeer tien weetjes ging schrijven moet ik u toch teleurstellen 🙂

  6. Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan verplichte telefoontjes om vanalles te regelen en te vragen.
    En ik heb zin om hier heel betweterig te gaan uitleggen wat een immersieleerkracht is (ik heb daar eens een artikel over gelezen en ik vond dat fantastisch), maar ik laat de eer aan jou :–).

  7. Ik ben ook héééééél nieuwsgierig! Zwanger? Klas schilderen? … Ik zit ook al 2 maand op iets te broeden. Willen we anders samen broeden?? 😉

  8. Merci! Ik moet zelf echt dringend eens werken maken van die 10 puntjes. Maar pffffrt, ’t is hier druk en vooral ziekelijk voor de moment!

    Grappig eigenlijk hoeveel mensen het niet leuk vinden om verplichte telefoontjes te doen. Het rare bij mij is dat ik die verplichte telefoontjes om iets te regelen niet erg vind, maar wel de telefoontjes naar vrienden om te vragen hoe het gaat of om eens af te spreken… Dat stel ik ongelofelijk uit. Ze ‘in het echt’ zien en ermee babbelen is geen probleem. Maar soit, dat moet ik misschien bewaren voor mijn 10 weetjes 🙂

    En ik wil ook wel dat bevallingsverhaal van Eline horen!!

  9. @ Nike en Miestaflet
    Een immersieschool is een school waar de leerlingen er voor kunnen kiezen om een deel van het lessenpakket in een andere taal te volgen, bij ons op school is die 2e taal het Nederlands. Concreet houdt dat in dat vanaf de 3e kleuterklas tot en met het 2e leerjaar 2/3 van de lessen in het Nederlands gegeven worden (taal, rekenen, wereldoriëntatie,…). De rest van de tijd krijgen ze dan Frans. In het 3e en het 4e leerjaar is het fifty fifty en in 5 en 6 is het dan uiteindelijk nog maar 1/3 in het Nederlands. Kort samengevat ben ik dus juf in het 2e leerjaar (en een paar uurtjes in 5/6) en geef ik les in het Nederlands, aan waalse kindjes.

    @ Lichtindeduisternis
    Als je alsnog iets betweterigs wil toevoegen, voel je vrij… 🙂

    @ Kitty
    Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden naar uw broedsel 🙂

    @ Miestaflet en Tamara
    Dan zal ik dat bijna-te-laat-in-het-ziekenhuis-verhaal toch eens moeten neerpennen als jullie zo curieus zijn. Als ik ooit eens wat tijd te veel heb…

    @ Annava
    Geef toe, het was goed geprobeerd, niet?

    @ Oma en Sarah
    Wanneer de tijd rijp is dames… En nee Sarah, ik ben niet zwanger! Ik zei toch dat ik geen ei aan het broeden was 🙂 En wat ben jij dan wel aan het broeden?

  10. Pingback: kindjes kindjes, allemaal kindjes « Ietsie-pietsie-fratsen-frullekes

  11. Wat leuk! Een award *zet hem met grote trots vanboven op haar tafeltje*. Ik zal eens goed nadenken…heel goed… 😀

    Maar iets anders nu – ik ben dus een ergerlijk nieuwsgierig mens dat nog ergerlijker wordt als ze verzwelgt in haar nieuwsgierigheid :lol.
    Wat is dat broedsel? 😉

  12. Dat zou ik nu dus ook graag doen se, naar Wallonië verhuizen. Maar ik zie dat wel in orde komen! 🙂

    Heel leuke weetjes trouwens!
    (ik ben ook wel benieuwd naar dat broedsel)

  13. @ velen onder jullie
    Jullie moeten allemaal niet zo nieuwsgierig zijn, zo spectaculair is het nu ook weer niet ze. En ik zeg toch niks voor alles in kannen en kruiken is (als het al doorgaat) en dat kan nog lang duren! Nèh 🙂

  14. Pingback: 10 dingen « isla 08 11 2006

Geef een reactie

