Chance dat ik geen bakker ben…

DSCN2969 [320x200]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voila se, mijn eerste tweede zelfgebakken brood met mijn nieuwe broodbakmachine. Ik wou eens zot doen en toen heb ik mij zoiets aangeschaft. Wat zegt u? Nogal ingevallen in het midden? Da’s maar een gedacht.  Ik vind dit nog een puike prestatie van mezelf als ik het met mijn eerste baksel vergelijk…

DSCN2974 [320x200]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik had 160 ml water óf 160 ml melk gelezen in plaats van 160 ml water én 160 ml melk…

15 gedachtes over “Chance dat ik geen bakker ben…

  1. Hoe hebt ge dát gepresteerd! 😀

    Wij hebben in ’t begin ook heel wat broden moeten weggooien hoor. ’t Is wat zoeken naar ’t juiste recept, de juiste verhoudingen en dan zijt ge vertrokken!

  2. @ Manou en Inge : Lach maar 🙂
    @ Katrien : Ge zou mij beter uw toprecept eens doorspelen in plaats van mij zo uit te lachen 🙂 En ik heb niks moeten weggooien, buiten dat eerste baksel dan. Het is zelfs erg lekker, alleen wat ingezakt 🙂

  3. Welk type heb je aangeschaft?

    Hier een Panasonic – met receptenboekje bij – en eigenlijk nog nooit een echt misbaksel gehad…

    Maar ’t blijft wel super hé… voor die geur in huis alleen al!

  4. @ Miestaflet
    Hier gewoon een modelleke van de Aldi eigenlijk. Kwestie van het goedkoop te houden omdat ik niet weet of ik het wel ga volhouden… Ik hoop van wel natuurlijk. En tja, moest ik er voldoende vocht bijgedaan hebben zou dat eerste geen misbaksel geweest zijn denk ik.
    Je reactie hier doet mij er trouwens aan denken dat ik dringend eens moet antwoorden op je mail… Shame on me!

  5. Wij hebben ook die van de aldi
    als ik een tip mag geven: de broodmachine laten kneden en dan uit de vorm halen, nog eens kort zelf kneden en dan in je eigen oven laten rijzen en bakken
    veel beter!

Geef een reactie

