Morgen beter

Afgelopen nacht, 02u14 : Amélie klaagt over buikpijn. Na een aai over haar bolleke valt ze gelukkig terug in slaap.

Later diezelfde nacht : Ik word wakker door gejammer en gehuil. Wanneer ik haar deur open doe, en een zure geur mij tegemoet komt, weet ik al hoe laat het is. Kind uit bed gevist en daarna het licht aangedaan om de schade op te meten, die al bij al nog mee blijkt te vallen. Vuile pyjama uit, propere pyjama aan, lakens verversen, gezichtje opfrissen, slokje water drinken. “Moet ik nog slapen mama, of mag ik al opstaan nu?”, klinkt het dan. Euhm, goeie vraag schatje, ik heb geen flauw idee hoe laat het is. Na een blik op de klok en een verhaaltje (ja, ik heb een dochter die blijkbaar ook ’s nachts gehecht is aan haar ritueel) kruipt ze terug haar bed in, en sluit ik al duimend haar deur. Hopend dat het bij die ene keer blijft. Nog een wasje draaien, en om 4u57 kruip ik terug in bed, naast manlief, die door heel dit gebeuren heen heeft geslapen.

Vandaag is ze een beetje koortsig, en wil ze niks eten. Enkel een film van Dora, haar pop Fanny en een dekentje kunnen haar bekoren.

DSCN3020 [320x200]

 

 

 

 

 

 

 

 

Eline worstelt dan weer al dagen met doorkomende tandjes, met alles wat daarbij kan horen.  Deze namiddag had ze zoveel last dat ik ze in de draagdoek heb gezwierd, kwestie van toch nog iets anders te kunnen doen dan traantjes te drogen en speelgoedjes aan te dragen. Van de ene seconde op de andere werd het stil, en plotseling werd ik terug in de tijd gekatapulteerd. Naar haar eerste levensweken waarin mijn lichaam wel vergroeid leek met dat stuk paarse stof als bestrijding van Het Refluxmonster. Ongelofelijk hoe een mens zoiets bijna uit zijn geheugen kan bannen. Ik herinner mij nu meestal enkel nog de vele mooie momenten die er toch ook waren. Het gehuil en gekrijs lijkt achteraf gezien alleen maar een boze droom.

37 w [640x480]

Morgen beter.

12 gedachtes over “Morgen beter

  1. Heeft Amélie haar pop zelf Fanny genoemd? Hier blijft pop gewoon “pop” 🙂

    Hoop dat je oudste meisje idd snel terug beter is!

    Oh, en nu Eline al wat ouder is, zou je eens moeten proberen om ze op je rug te knopen (alhoewel dat met een tricot doek, misschien wat moeilijker is). Dan kan je nog veeeel meer werk verzetten met een hangerig kind 😉

  2. Ik had hier een aantal reacties op berichtjes geplaats, maar merkte dat ze (net zoals bij andere wordpress blogs niet verschenen) Dankzij een tip via mijn blog, zou het nu moeten lukken….en die andere reacties, die zitten ergens in jouw spam 🙂

  3. @ Oma : Nen dikke kus zal wel volstaan zeker? 🙂

    @ Maaike : Inderdaad, en tussen het huilen door was het zeker een schatje! Maar nu nog net ietske meer 😉

    @ Miestaflet
    Ja, ze is daar zelf mee afgekomen met die naam, maar ik heb wel wat moeten aandringen om het kind een naam te geven ipv altijd “biebietje”.
    Goh, en op de rug knopen zou inderdaad nog handiger zijn, want uiteindelijk heb ik gisteren niet veel gedaan hoor. Ze zat constant overal aan. Maar ik vrees dat dat technisch gezien net een stapje te ver gaat voor mij. Misschien moet ik eerst eens proberen met Fanny 😉

    @ Jessie
    Aha, gevonden! Ik heb je reacties meteen goedgekeurd. Bedankt voor de beterschapswensen!

Geef een reactie

