Incognito

Daarstraks had ons oudste pateeke een briefke bij toen ik haar ging ophalen aan de klas. Dat het vrijdag Carnaval is op school en dat ze dus teen en tander mag meebrengen om zich in de namiddag te kunnen verkleden. Op dat moment weerklonken er zo een stuk of duizend toeters en bellen in mijn hoofd. Verkleden begot. Als er iets is waar ik al heel mijn leven een hekel aan heb, dan is het wel aan Carnaval en aan verkleden. Kriebels krijg ik ervan. En daarbovenop kreeg ik nog visioenen van moeder de vrouw (ikke dus) die een of ander origineel kostuumke bijeen gescharreld moet krijgen op amper een week tijd. Tot ik een uur later het lumineuze idee had om wat melk en water in te gaan slaan in den Aldi. Den Aldi, redder van nood in tijden van Carnaval, zo bleek. Een kant-en-klaar kostuumke voor, als ik mij goed herinner, nen euro of 4. En het kind had zelfs nog de keuze uit een prinsessenkleed en een indianenkleed. Heel origineel is het wel niet, maar het kind is er content mee, en moeder de vrouw heeft er zichzelf heel wat werk mee bespaard.

14 gedachtes over “Incognito

  1. Nice! Ik ben van de week nog in de traffic om een leeuwenkostuum geweest voor Timo om de 14de naar de carnavalstoet te gaan… ze hebben btw super veel in de traffic… heb wel het dubbele van jou betaald… wel8 €

    Seg maar wij komen vrijdagnammidag dan wel eens de carnavalsfeer op school opsnuiven zenne!

  2. @ Kitty : Altijd welkom he, al weet ik niet of er veel carnavalsfeer zal zijn want tot hiertoe is er nog niks gepland (buiten wat confetti gooien) en ik betwijfel of dat nog zal veranderen…

  3. hoezo niks gepland??? Geen ateliers dit jaar of wat?
    Enfin anders is er ook ni zo veel gepland he ;+)
    ( Ik denk zelfs dat we vorig jaar ook geen ateliers gedaan hebben…)

  4. @ Fozke : Voorlopig heeft de Roze Gekte hier nog niet toegeslagen 🙂 Ze moest van dat prinsessenkleed niks weten.
    @ Kitty : Nee, en voorlopig zijn het zelfs bijna enkel de kleuters die in de namiddag buiten gaan komen. Sarah had een leuk idee voor een groot spel met alle klassen, maar de rest was niet zo heel erg enthousiast :-s

  5. Schattig! Grote Pruts heeft vandaag carnaval op school gehad. Twee jaar geleden kocht ik een piratenpak: toen nog veel te groot, vorig jaar zat het al beter maar nog wat aan de grote kant en vandaag liep hij in een pak dat net iets te klein was. Och ja, ’t is carnaval. Dan mag dat hé.

Geef een reactie

