Stiekem

Ik heb 2 dochters, ik. Elk geboren in hun eigen seizoen. Een zomerkindje en een winterkindje. Niks dan voordelen als je het mij vraagt. Ik kan de meeste leuke kleertjes van Amélie nog eens bovenhalen én ik kan de jongste telg af en toe toch nog eens in het nieuw steken. Kwestie dat dingen die echt seizoensgebonden zijn niet helemaal overeenkomen qua maat. Zomerkindje en winterkindje, remember?

Maar pas op, nu komt het. Ik ben stiekem eigenlijk wel een beetje blij met dit herfstige weer van de laatste dagen. De oudste dochter had in den tijd namelijk zo een kweetniehoeschoon winterbroekske. Maar tja, de seizoensgebonden kleertjes komen hier dus meestal niet overeen he. Zomerkindje en winterkindje, remember? En ik geef het toe, zo’n broekske doet ge normaal écht niet meer aan in de maand mei. Maar daar hebben wij hier thuis dus een mouw (of een broekspijp, zo u wil) aan gepast. Wij zijn solidair met het weer, en doen dus hardnekkig alsof het februari is ipv mei. Zo kan mijn jongste dat broekske toch nog een paar keer aandoen, snapt u. Dus heb ik stiekem een afspraak gemaakt met Frank De Weerman. Twee dagen per week herfstig weer, tot het broekske te klein is. Het is maar dat u het weet…

4 gedachtes over “Stiekem

  1. ik vermoedde al zoiets, want zo’n weer is toch ni meer normaal he…

    maar voor zo’n schoon broekske zullen we een pulleke aantrekken om u te plezieren…

Plaats een reactie