Felicitaties

Onderweg naar huis zie ik door het grijze wolkendek heen een klein stukje van een regenboog. Ik probeer een paar keer om hem te tonen aan Amélie want ik weet dat zij dat zo mooi vindt, maar telkens verdwijnt het stukje weer achter de bomen. Een beetje verderop zet ik mij dan maar eventjes aan de kant van het straatje, aan de rand van een weiland. Hier was het stukje regenboog goed zichtbaar. Even later stopt er een auto naast mij, met daarin een ouder echtpaar. Of alles ok was, vroegen ze. Misschien had ik ergens hulp bij nodig? Ik lachte vriendelijk en legde uit dat we enkel eventjes gestopt waren om naar de regenboog te kijken. Waarop de vrouw mij prompt feliciteerde omdat ik in deze “drukke tijden” nog de tijd nam om samen met mijn kinderen te genieten van zulke kleine dingen. “Dat zijn momenten om nooit te vergeten”, voegde ze er aan toe. “Uw dochtertjes hebben geluk met hun mama!”

That woman made my day…

15 gedachtes over “Felicitaties

  1. oh jee ik zit hier ook te snotteren🙂 mama’s, echte emokippen!

    Ik zou trouwens ook behoorlijk zitten glunderen na zo’n complimentje. Verdiend complimentje trouwens!

  2. Wow! Behalve dat ze helemaal gelijk heeft, ook erg mooi dat deze mevrouw de tijd neemt om te stoppen te vragen of je hulp nodig hebt en dat te zeggen!!

Geef een reactie

