Meisjes

Ondanks het feit dat ik gezegend ben met 2 dochters hou ik helemaal niet van typische meisjeskledij. Voor mij geen babyroze kleren met frullekes en kantjes, dank u. Ik hou meer van felgekleurde dingen met een stoere toets.  Rokjes en kleedjes hangen er genoeg in hun kleerkast, daar niet van, maar als het barbie-achtig begint te worden dan pas ik liever. Het nadeel daarvan is dat veel mensen er van uitgaan dat het jongens zijn in plaats van meisjes. Bij Amélie is het ondertussen duidelijk, maar Eline wordt nog heel regelmatig aangesproken met “jongen” of “kleine broer”. Zelfs als ze een knalroze gebloemde t-shirt aanheeft. De enige oplossing hiervoor is het gebruik van haarspeldjes. Blijkbaar is dat toch nog niet zo ingeburgerd onder jongens…

15 gedachtes over “Meisjes

  1. Oh ik ben ook niet aan die roze frullen en toestanden! Het is wel al geleden van toen ze nog een baby was dat iemand dacht dat onze dochter een jongen was. Maar ze heeft van die hele lange wimpers van haar papa geërfd, die als peuter dan weer wel dikwijls voor een meisje werd aanzien!😉

    • Ach ja, het is altijd iets he😉 Op zich stoort mij dat niet dat ze regelmatig denken dat het een jongentje is. Vooral de gegeneerde reacties van de mensen als ik dan zeg dat het een meisje is, zijn soms wel grappig.

  2. Amaai ik had Eline weeral ni herkend seg, haar haartjes zijn lang geworden!

    Bij ons Nora zeggen ze soms ook dat het een jongen is, zelf al eeft ze een roze tut in haar mond, bloemetjesschoenen en wat roze in haar kledij…

  3. Hier ook hetzelfde, hoeveel keer ze ons Phéline al een ‘schoon manneke’ genoemd hebben. Als ze echt nog baby zijn en een neutraal gezichtje hebben, dan kan ik dat nog begrijpen. Maar eens ze groeien en dat typische babygezichtje ontgroeit zijn, begint het met mij dan al te kriebelen om iets terug te zeggen. En zeker als ze dan échte meisjeskleren aanhebben.

Geef een reactie

