Picture perfect

Ik doe dat graag, foto’s maken. Heel graag zelfs, en veel ook. Zeker nu met mijn SLR, die eigenlijk altijd wel ergens binnen handbereik ligt. Honderden foto’s staan er zo op mijn pc, vooral van de dochters. Want waar het hart van vol is, weet wel?

Foto’s die eigenlijk dringend eens geordend moeten worden, want momenteel zitten ze wel in mapjes allemaal, maar zit er niet genoeg structuur in die mapjes. Dus ik ging onder andere hier een keer kijken, en daar. Waardoor ik nu ongeveer wel door heb hoe ik alles wil ordenen. Nu alleen nog de tijd vinden om al die foto’s van ongeveer 5 jaar onder handen te nemen. Over het feit dat ik er nadien dan nog graag fotoboeken van zou maken, zullen we voorlopig maar zwijgen zeker?

Ook zou ik graag eens een cursus volgen. Fotografie, en ook fotobewerking eigenlijk. Want er zit meer in mijn camera dan dat ik er momenteel uit haal. En mooie dochters verdienen mooie foto’s, niet waar? Om te beginnen heb ik de gratis proefversie van Lightroom eens gedownload, wat mij 30 dagen de tijd geeft om dat eens uit te proberen. Maar jongens, da’s niet simpel. Na een hele avond prutsen zijn er wel een paar foto’s die ik leuk vind, maar meer dan met een paar knopkes schuiven tot ik het resultaat wel ok vind is het voorlopig nog niet. Daarvoor heb ik te weinig basiskennis denk ik. Dus eerst maar eens werk maken van die cursus fotografie denk ik dan zo.

2 gedachtes over “Picture perfect

Geef een reactie

