Van het potje dat in Gent bleef.

We waren nog maar 5 minuten in Gent, toen ik in de Dampoortstraat in een etalage hét potje zag staan dat ik moést hebben voor in onze nieuwe keuken. Na de verhuis, that is. Het (suiker)potje was zo mooi, dat ik mij zelfs afvroeg hoe ik al die jaren had kunnen leven zonder dat potje. Wegens nog maar 5 minuten in Gent liet ik het potje staan, met het gedacht het ’s zondags te kopen, op de terugweg naar het station.

Maar zaterdag, zo ergens rond de middag, bekroop mij het nare gevoel dat het winkeltje natuurlijk wel eens gesloten zou kunnen zijn op zondag. Dus alle hup, terug naar de Dampoortstraat. Waar ik het potje kocht (en dus betaalde) en vernam dat de winkel wel degelijk op zondag geopend was, en ik het potje mocht laten staan tot we ’s anderendaags terug zouden passeren. “Vanaf 10 uur zijn wij open mevrouw.”

Maar op zondag, om 11u20 bleek de winkel gesloten, en zodoende moest ik dus naar huis, zonder mijn potje. Bij thuiskomst heb ik direct gebeld en bleek dat de vrouw beslist had om haar winkel toch wat later open te doen. Opsturen wilde ze niet, en dus moest ik wel accepteren dat ze mij het geld zou terugstorten. En zo zit ik hier nu, terug in de Ardeense Natuur, maar zonder potje. Want dat bleef in Gent. Snif.

13 gedachtes over “Van het potje dat in Gent bleef.

  1. ik wil dat potje wel graag zien
    want als een verkoopster zo onvriendelijk is tegen mij
    zou ik waarschijnlijk al geen zin meer hebben om het ding te kopen
    (tenzij het natuurlijk echt echt echt de moeite is)

    • Technisch gezien had ik het potje al gekocht he. En het is nu niet dat ze zo onvriendelijk was hoor, het was meer dat ik enorm teleurgesteld was dat ik het zonder potje moest stellen🙂

  2. Pingback: Van het potje dat uiteindelijk thuis kwam. |

Geef een reactie

