Of dat niet gaat vervelen, die lange ritten.

Sinds The Big Move durven mensen mij die vraag al wel eens stellen. Want wij rijden nu dagelijks een rit van 40 minuten naar school, enkel. Da’s dus 2 keer 40 minuten per schooldag.

Ik kan daar kort in zijn. Nee, dat verveelt mij eigenlijk niet. En wel om de volgende redenen. Ik rij graag met de auto, en zeker als het een rustig traject is, zoals nu. Moest ik veel in de file staan, het zou iets anders zijn. Maar nu zie ik het eerder als een welgekome ontspanning na een drukke werkdag. Tenzij de peuterpuberdochter beslist om net dan een van haar befaamde crisissen te pikken natuurlijk. Maar anders is het best wel aangenaam.

Ook voor de dochters trouwens. Het is het ideale moment om naar hun klasverhalen te luisteren. En er wordt regelmatig een cd bovengehaald. Met liedjes, of met verhaaltjes. Er wordt ook veel meegekweeld met de radio, zowel door de mama als door de dochters. Die dochters van mij hebben trouwens al duidelijk hun favorieten. Wanneer Adèle door de boxen schalt roepen ze onmiddellijk “Alle, mama, zingen!”. Wat ik dan ook doe (ahum). Gelukkig krijg ik tijdens het refrein bijval vanop de achterbank.

En dat zijn van die momenten dat ik echt geniet, als mama. Dus nee, die lange ritten vervelen mij niet. Integendeel.

Geef een reactie

