Pamperpauze.

Het is beslist, tot aan de kerstvakantie doen wij van pamperpauze en wordt het jongste kind des huizes gerust gelaten met heel dat potjesgedoe en doen de pamperbroekjes weer hun intrede*. Wil ze op het potje? Prima. Wil ze niet op het potje? Ook prima. We doen het voortaan op haar ritme, en op haar aangeven. En ge kunt niet geloven wat een rust dat met zich meebrengt. En dan bedoel ik zelfs nog niet het feit dat ik geen x aantal broeken per dag meer moet wassen. Maar gewoon heel dat gebeuren efkes loslaten, het brengt vooral een mentale rust met zich mee. Ook bij de dochter trouwens, die vandaag plots 2 spontane plasjes op het potje wou doen. Ze vroeg wel een chocoladecentje in ruil, zo is ze dan weer wel.

* De juf en de kinderverzorgsters op school kunnen zich gelukkig vinden in onze beslissing, en maken hier geen probleem van. Wat een bijzonder fijn gevoel is.

5 gedachtes over “Pamperpauze.

  1. Ik kan het niet laten ook eventjes te reageren omdat ik in dezelfde situatie gezeten heb met mijn twin. Het komt wel goed, geef ze tijd. Jammer dat de sociale druk zo groot is, zeker wanneer ze naar school gaan lijk je als ouder te falen (een gevoel dat ik toch had). Bij andere hun kindjes lukt het misschien vroeger maar niet omdat zij het zoveel beter aanpakken weet ik nu. Het is nog altijd het kind dat beslist ik ben er klaar voor, wat je ook doet. Mijn jongens besloten bijna gelijktijdig om vanaf hun 3 de verjaardag niet meer in hun broek te doen.

    • Bedankt voor je reactie Ina! Ondertussen zijn we weeral een weekje pamperloos, en voorlopig lijkt het te lukken. Ach, we zien wel. Ik heb besloten om mij er niet meer druk in te maken. Zoals je zelf zegt zal ze er op een bepaald moment wel klaar voor zijn🙂

Geef een reactie

