#wijvenweek : Van de beautyqueen en de stijltang.

Beschouw ik mezelf als een beautyqueen? Bijlange niet. Gebruik ik af en toe hulpmiddeltjes om er op en top wijf uit te zien? Hell yeah!

Zoals daar onder andere zijn, de stijltang.

Ik beken. Ik kom nooit de deur uit zonder een subtiel laagje schmink en (een poging tot) een min of meer platgestijld frou-frouke. Ook niet in tijden van nakende bevallingen, nee.

22 februari 2009.

Ik word wakker met lichte buikpijn en besef al snel dat HET begonnen is. De mama en de zus worden wakker gebeld en vliegen in allerijl richting Ardennen om bij Amélie te blijven, terwijl de man des huizes mijn klein bescheiden valiesje in de koffer zet de 37 valiezen en zakken in de koffer propt. De weeën komen al gauw heel snel, dus langzaamaan begint het door te dringen dat de mama en de zus nooit op tijd gaan zijn. Plan B (de buurman) wordt opgetrommeld zodat wij toch al kunnen vertrekken. Maar net voor ik in de auto wil stappen, schiet het mij echter plots te binnen dat mijn stijltang nog boven ligt. Manlief verklaarde mij voor zot, maar zonder vertrekken was voor mij op dat moment geen optie. Dus waggelde ik tussen het puffen door nog “snel” naar boven om “dat strijkijzer” te gaan halen, zoals manlief mij op dat moment nariep. En ik kan u verzekeren, met weeën om de 3 minuten is dat echt geen lachertje.

Maar een beautyqueen? Ik? Bijlange niet.

6 gedachtes over “#wijvenweek : Van de beautyqueen en de stijltang.

  1. Hahaha, geweldig toch! Maar ik moet toegeven dat het zeer herkenbaar is! zo hadden wij voor onze geboortekaartjes afgesproken met een fotograaf dat hij snel na de bevalling zou langs komen voor foto’s. Tijdens de weeën wreef de vroedvrouw regelmatig met een vochtig washandje door mijn haar… en ik moet bekennen dat ik mij toen stieken zorgen maakte dat mijn haar om zeep ging zijn voor de fotosessie….*shame shame*

Geef een reactie

