#wijvenweek : Van de guilty pleasures en de kleine kantjes.

Ne moeilijke vandaag vind ik. Hoewel ik kleine kantjes genoeg heb.

Om te beginnen ben ik redelijk lui aangelegd. Tel daar een grote portie uitstelgedrag bij, en u beseft dat mijn huis er soms redelijk ontploft bij ligt. Met uitpuilende wasmand, dat spreekt voor zich. Om van de strijk nog maar te zwijgen. Zelfs op het werk speelt dat uitstelgedrag mij soms parten. Rapraprap nog die toetsen moeten verbeteren, omdat de punten nog voor middernacht in het rapportenprogramma ingegeven moeten worden. Dat het programma echt om middernacht afgesloten zou worden blijkt een fabeltje trouwens, dat heb ik zelf al proefondervindelijk ondervonden.

Ook heb ik moeite met op tijd te komen. Ik kan het verloop van de tijd niet juist inschatten, waardoor ik elke dag een strijd met de klok moet leveren. De keren dat ik echt veel te laat ben zijn gelukkig zeldzaam. Maar ruim op tijd ben ik nooit.

Verder ben ik redelijk jaloers aangelegd. In mijn relatie nu gelukkig een heel stuk minder dan vroeger. Maar toch, op kleine dagdagelijkse dingen kan ik soms echt jaloers zijn. Op haar dat beter ligt dan het mijne. Op een handtas die mooier is dan de mijne. Op kinderen die braver zijn dan de mijne. Op kuiten die slanker zijn dan de mijne. Maar vooral ook op mensen die alles zonder moeite rond lijken te krijgen. Die nooit eens in de droogkast op zoek moeten naar propere sokken omdat het mandje leeg is.

Maar mijn meest frustrerende kleine kantje is dat ik constant goeie voornemens maak om komaf te maken met al mijn kleine kantjes. En dat ik daar eigenlijk nooit in slaag. Het is zelfs al zover gekomen dat manlief demonstratief met zijn ogen rolt telkens ik het onderwerp ter sprake wil brengen.

Kleine kantjes genoeg dus. Guilty pleasures daarentegen.

Het enige dat ik zo kan bedenken is dat ik redelijk verhangen ben aan het internet. Mails checken, facebooken, blogs lezen, op pinterest rondklikken. Ik doe het allemaal graag en veel. Ik beloon mezelf ook dikwijls met wat tijd op het interwebs. Zo van, als ik nu snel de beneden stofzuig mag ik een kwartiertje met een taske koffie achter de pc kruipen.

Nu ik het zo neerschrijf zijn een deel van mijn kleine kantjes misschien wel het gevolg van mijn guilty pleasure. Hm, stof tot nadenken…

2 gedachtes over “#wijvenweek : Van de guilty pleasures en de kleine kantjes.

  1. Pingback: #wijvenweek : Van de guilty pleasures en de kleine kantjes. | Wijvenblogs

Geef een reactie

