#wijvenweek : Over dromen.

Ik deed het als tiener graag en veel. Tijdens saaie lessen dwaalde ik af met mijn gedachten, en droomde over van alles en nog wat. Over hoe mijn leven er later uit zou zien. Over welke man ik zou trouwen. Over waar we zouden gaan wonen. Over hoeveel kindjes we zouden krijgen. Over wat ik later zou willen worden. Want zo gaat dat met dromen.

Nu ik ouder ben en een stukje verder in het leven sta, besef ik dat de meeste dingen waar ik toen over droomde min of meer uitgekomen zijn. Meestal niet zoals ik ze gedroomd had, maar anders. Niet slechter uiteraard, gewoon anders. Want zo gaat dat met dromen.

Toch zijn er nog twee dingen waar ik over droom. Twee dingen die ik in de nabije toekomst graag werkelijkheid zou willen zien worden, en waar ik volop aan werk. Maar jammer genoeg voor jullie ben ik niet iemand die zijn dromen aan de grote klok hangt. Ik droom er voorlopig liever in alle stilte van. Want zo gaat dat met dromen.

8 gedachtes over “#wijvenweek : Over dromen.

  1. Pingback: #wijvenweek : Over dromen. | Wijvenblogs

  2. En ik weet zeker dat deze dromen ook werkelijheid worden, misschien niet zoals in uw dromen, maar anders, misschien zelfs wel mooier!

  3. Pingback: Nieuw leven. |

Geef een reactie

