#wijvenweek : Van de zelfcensuur.

Nee, ik smijt niet alles op mijn blog. Om de simpele reden dat niet alles geweten moet zijn door het world wide web. Het feit dat er hier gisterenavond kletterende ruzie gemaakt werd bijvoorbeeld, hoeft u niet te weten. Ook het feit dat ik af en toe echt eens uitvlieg tegen mijn dochters omdat ze weeral aan het kibbelen zijn vertel ik hier niet zomaar. Waarom? Omdat het mijn blog is, en omdat ik zelf kies wat ik hier neerpen. En ja, dat houdt in dat ik op sommige momenten mijn blogmasker opzet. Want leuke dingen schrijven is nu eenmaal gemakkelijker.

Ik moet eerlijk bekennen dat het mij moeilijk valt om dat blogmasker af te zetten, zelfs tijdens deze wijvenweek. Ik beschouw mijn blog niet als de plaats om mijn diepste zieleroerselen ten toon te spreiden. Eerder als een plaats waar ik leuke anekdotes kwijt kan. Dingen waarvan ik denk dat het leuk zou zijn om ze later nog eens terug te lezen. En ja, dat gaat dikwijls over mijn dochters ja.

Dus verwacht van mij geen grote ontboezemingen vandaag. Als ik dat had willen doen, had ik het al lang gedaan. En als ik in de toekomst plots de nood voel om het toch te doen, zal ik het zeker niet nalaten. Ook al is het dan misschien net geen wijvenweek.

2 gedachtes over “#wijvenweek : Van de zelfcensuur.

  1. Pingback: #wijvenweek : Van de zelfcensuur. | Wijvenblogs

Geef een reactie

