Kwaad.

Dat onze nummer 2 een uitgesproken karakter heeft, dat wisten we al langer. Ze kan zo lief zijn, daar heeft u geen gedacht van. Maar als ze kwaad is, dan is ze kwaad. Met alles erop en eraan. Roepen, tieren, gillen, slaan, spullen op de grond gooien en boos weglopen. En tegenwoordig doet ze ook dat weglopen geheel op haar eigen manier.

DSC_0493 [640x480]

DSC_0485 []

DSC_0479 [640x480]

En het is dan precies alsof ze, samen met die kleren, ook haar boosheid van zich af werpt.

Waardoor ze op slag vergeet waarom ze zo boos was. Waardoor het huilen overgaat in snikken. Waardoor ze samen met mij haar kleren bijeen raapt en zich weer aankleedt. Waardoor ze op mijn schoot kruipt, met haar handjes rond mijn nek. Waardoor ik nog nét dat tikkeltje meer van haar ga houden.

18 gedachtes over “Kwaad.

  1. Dat derde meisje wordt een clowntje en een plantrekkertje🙂 Eentje dat geniet van mee te doen met haar grote zussen en ze na te apen. Althans, zo gaat dat hier.

    Eline is haar plaatsje als jongste kwijt hé. Ik herinner me dat de grote zussen, ook al knuffelden ze de jongste plat, ze toch wel even tijd nodig hadden om terug hun harmonie te vinden.

    • Wel, we hadden er schrik voor. Maar eerlijk gezegd is het fel gebeterd sinds Julie er is. Ze is veel minder snel boos, veel rustiger. Maar zo af en toe steekt dat woedebeestje toch nog de kop op.
      Ik hoop trouwens dat je theorie klopt. Lijkt me fijn, zo’n clowntje in huis🙂

  2. onze lander is ook veel kolerieker dan birthe ooit geweest is! hij weent en wordt woest, zeker als hij zijn zin niet krijgt. dan gaat het wenen ook veel langer door dan wanneer hij zich gewoon pijn gedaan heeft.

Geef een reactie

